Design Thinking Strategies for Event Management (Marshmallow Challenge)

Het tweede seminarie waar ik deel aan nam was 'Design thinking strategies for event management'. Normaal gezien zou ik de workshop  rond the importance of a personal leadership philosophy volgen maar deze werd last minute afgezegd. Aangezien een klasgenote het seminarie van meneer Kinmond ging volgen en het blijkbaar wel een leuk experiment was de marshmellow challenge, sloot ik bij deze groep aan. Zelf had ik geen idee wat deze challenge precies inhield maar was wel benieuwd naar het onderwerp van de spreker. 

Design thinking stond centraal tijdens dit seminarie. Meneer Kinmond is zelf een grafisch designer en doet dus heel andere dingen in het dagelijks leven dan wat wij studeren. Het was boeiend om zijn  manier van denken te horen. Hij vertelde dat je het standpunt moet innemen van een klant om die zo goed mogelijk te begrijpen. Aan de hand van enkele oefeningen probeerde ik hetzelfde te doen bij enkele studenten die ik nog niet kende. Dit proces bleek veel moeilijker te zijn dan gedacht omdat zoiets meer diepgang vraagt. Naast je klant kennen moet je ook rekening houden met het business deel van je product. De vraag hoeveel het goed gaat kosten staat hierbij centraal. Tot slot moet men ook nog rekening houden met het grafische design. Hierbij moet je onderzoeken hoe je ontwerp de mensen gelukkig kan maken. Door deze 3 kernvragen te combineren kom je tot innovatie. 

Doordat ik een tijdje geleden al een innovatietraject volgde kon ik hier heel wat linken leggen met de uitleg die ik van experts verkreeg. Het was interessant om dieper op dit onderwerp in te gaan.

Tot slot kregen we 18 minuten de tijd om de marshmallow challenge te doen. Hierbij kregen we per groepje 20 spaghettisliertjes, 1 meter plakband, 1 meter trouw en een marshmallow. De bedoeling was om een zo hoog mogelijke toren te bouwen.  Desondanks dat we een goed plan bedacht hadden bleef onze toren net zoals bij de medestudenten niet staan. De reden hiervoor is dat studenten bedrijfsmanagement in lijnen denken. De groep die deze challenge het beste kon uitvoeren zijn kleuters. De reden hiervoor is dat zij met prototypes werken en hun model dus contant aanpassen. Wij zijn direct voor het eindresultaat gegaan.

Dit is dan ook het belangrijkste wat ik uit dit seminarie ga meenemen. Ik moet leren om rond de processen na te denken. Enkele tips voor later zijn ook goed je consument kennen, weten wat die wil en het gebruik van prototypes. Ik vond het seminarie het boeiendste van alle die ik gevold heb tijdens de international days. Het was leerrijk en interactief. 

© 2018 Portfolio TMD, 2de jaar Internationaal Ondernemen, Arteveldehogeschool, Pauline Van de Voorde
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin